Carrot Cake Proteïne Balletjes

Naast het koken sport ik graag! Heerlijk om even al mijn energie kwijt te kunnen. Het is van belang dat je goed weet wat je eet om het meeste uit je workouts te kunnen halen. Het beste is om ongeveer een half uur voor het sporten een makkelijk verteerbaar koolhydraatrijk tussendoortje te eten dat voldoende energie levert. Na het sporten kan je het beste binnen een half uur iets eten met voldoende eiwitten wat je spieren helpt zich te herstellen. Vaak plan ik het sporten in na een studiedag en dan is het handig om een voedzaam tussendoortje bij je te hebben.
Carrot Cake Protein Balls, want wat is er nou lekkerder dan je lievelings taart in Pocket-Size!

Benodigdheden ca. 12 balletjes:

– 1 cup (+/-150 gram) walnoten
– ½ cup (+/-75 gram) cashewnoten
– 6 medjoul dadels
– ¼ cup (+/-25 gram) geraspte kokos
– ¼ cup (+/-25 gram) havermout
– 75 gram geraspte wortel
– 30 gram vanille proteïne poeder (of 1 tl vanille extract)
– rasp van 1 sinaasappel
– 1 el agave siroop/honing
– 1 tl kaneel
– ½ tl nootmuskaat
– ½ tl kurkuma
– ¼ tl kruidnagel

Topping:

– geraspte kokos
– whey crispies

Doe alle ingrediënten in je keukenmachine en zet deze aan totdat alles vermalen is tot een deegachtig mengsel.

Schep vervolgens telkens met een eetlepel wat deeg tussen je handpalmen en rol hier balletjes van. Maak je handen wat vochtig om te voorkomen dat het deeg aan je handen blijft plakken.

Rol ze vervolgens door een ingrediënt wat voorkomt dat de balletjes blijven kleven. In het voorbeeld heb ik gekozen voor geraspte kokos en whey crispies.

De balletjes kun je 5 dagen in een luchtdichte bak bewaren in je ijskast of maak er gelijk een hoop en bewaar deze oneindig lang in je vriezer. Laat deze dan ietwat ontdooien voor gebruik.

0 gedachten over “Carrot Cake Proteïne Balletjes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *